Budki od teścia brata


Zostałem obdarowany dwiema budkami dla ptaków. Okazało się, że teść mojego brata buduje takie budki i miał kilka niewykorzystanych w zapasie. I wiem, że darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda jednak pokuszę się o małą, szczerą recenzję. Chodzi o uczciwość względem ptaków.

Oto jak się prezentują:
 




 Budki są zrobione bardzo dobrze. Połączenia są szczelne a daszek został nawet pokryty blachą. Naturalnie, przednia ścianka jest wyjmowana. Proszę jeszcze zwrócić uwagę na zdjęcie obok - boczna ścianka nakrywa ściankę tylną. Jest to istotne szczególnie gdy budki są wykonywane metodami domowymi - chodzi o szczelność i zabezpieczenie lęgu przed dzięciołami (bardzo dobrze to tłumaczy wspominany pan ornitolog prowadzący kanał YT "Ptasia Sfera").

Jedyne do czego mógłbym się przyczepić, to brak kominka wlotowego - czyli dodatkowej deski z otworem, która ma ten otwór wydłużać. Jednak myślę, że brak kominka jest rekompensowany poprzez właściwą odległość otworu wlotowego od dna - 21 cm. Niektóre źródła podają, że wystarczy 17 cm.

Brak kominka wlotowego jest raczej zaleceniem, które nie wpływa na funkcjonalność budki. Podnosi jednak jej bezpieczeństwo, więc i ja zalecam wykonywać kominki wlotowe.




Po prawej zdjęcie powieszonej budki. Nie jestem z tego do końca zadowolony. Pod koniec sezonu budka kwalifikuje się do przewieszenia. Tym czasem nie powinno się z nią nic dziać a na pewno nie wpłynie na bezpieczeństwo ptaków. Najwyżej nie zostanie zasiedlona. Tym bardziej, że już ponad tydzień minął do umownej granicy, którą jest 15 marca. A ja zawieszałem ją 24.

Dla tych, którzy zastanawiają się, co to za butelka - zbieram oskołę. Nawiercam pień brzozy i czekam, aż naleci sok. Brzozy są już nawiercone od prawie dwóch tygodni, ale dopiero zacząłem obserwować wyciek soku właśnie tego samego dnia, którego zawieszałem budkę.


P.S. Właśnie natrafiłem na stronkę: ptasieogrody.pl. Tematyka budek aż do przesytu.











Komentarze

  1. Piękne domki dla ptasich rodzin ! Dzięki za informacje o kominie wylotowym, nie wiedziałam że to jest ważne !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Zbieram w butelki i popijam. Najlepsza jest taka chłodniutka prosto z drzewa.

      Usuń
  3. 47 year old Financial Analyst Janaye McCrisken, hailing from Langley enjoys watching movies like "Flight of the Red Balloon (Voyage du ballon rouge, Le)" and Knife making. Took a trip to Al Qal'a of Beni Hammad and drives a 4Runner. jego odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  4. year old Executive Secretary Hedwig Prawle, hailing from Brossard enjoys watching movies like Stargate and Flower arranging. Took a trip to Wieliczka Salt Mine and drives a Ferrari GTB/C Speciale. zajrzyj tutaj

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Gąsiennica, która przypomina patyk.

Jaszczurka która (jakby) wygrała w totka

Mikroskop MIKROS PZO - subiektywna opinia