Ogrodzenia naprowadzające


30 marca 2018 - Rabka-Zdroj. Jedna z lokalnych dróg. Jadę samochodem i na drodze widzę jakąś grudę leżącą dokładnie na linii lewego koła. Odruchowo przystanąłem. Tę "grudę" możecie zobaczyć na zdjęciu powyżej.

Jestem wyczulony na takie sytuacje i co roku, w okresie migracji żab i ropuch, uczę się slalomu samochodem. Niestety trafiają miejsca, gdzie droga jest aż śliska od mazi z rozjechanych płazów.

Co roku słyszę relacje z akcji "przenoszenie płazów" itp i czuję zadowolenie, że społeczeństwo zauważa problem zabijania płazów przechodzących przez drogę. Jednak zawsze czułem pewien niedosyt, ponieważ zdawałem sobie sprawę, że to są jednostkowe sytuacje. Niedawno moją uwagę zwróciło coś naprawdę interesującego.

W czasopiśmie "Inżynier Budownictwa" (wydawane przez Izbę Inżynierów Budownictwa) z marca 2018r. pojawił się artykuł o ochronie płazów. Krótko opisane są w nim procedury, jakie należy wykonać w celu ochrony płazów na miejscu budowy. Szerzej są opisane ogrodzenia naprowadzające, odcinające miejsca szczególnie niebezpieczne dla migrujących płazów. Pozwoliłem sobie zeskanować zdjęcia z tego czasopisma.


Jadąc samochodem widziałem coś takiego np. wzdłuż drogi przy budowie nowej zakopianki w pobliżu Rabki-Zdrój. Niestety ciężko byłoby zrobić fotografię podczas prowadzenia samochodu.

Komentarze

  1. A jednak szkoda, że zdjęcia nie zrobiłeś. Mam wrażenie, że te płotki to tylko teoria.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bywają sytuacje gdzie te płotki się stawia, ale generalnie samorządy i ich komórki odpowiedzialne za ochronę przyrody same palcem nie kiwną w tej sprawie. Ta dobra praktyka jest raczej stosowana na polecenie ludzi którzy robią raporty środowiskowe dla dużych inwestycji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Gąsiennica, która przypomina patyk.

Jaszczurka która (jakby) wygrała w totka

Mikroskop MIKROS PZO - subiektywna opinia